Ételek, melyek jót tesznek a prosztatának - HáziPatika

Táplálék prosztatagyulladásra

menü egy hétig prosztatagyulladással

Táplálékok a prosztata egészségének szolgálatában Admin Herbad, Életmódtippek Talán nem is gondolnád, hogy még egy olyan apró szerv, mint a prosztata egészsége is nagyon jól támogatható bizonyos táplálékok fogyasztásával. Ismerd meg és iktasd be mindennapi életedbe azokat a tápanyagforrásokat és praktikákat, melyek a férfiegészség kiváló támogatói!

Habár tudjuk, hogy az egészséges táplálkozás nagyon sokat nyom a latba testünk megfelelő működésével kapcsolatban, a legtöbbször nem az alapján választjuk meg ételeinket, hogy mennyire tesznek jót egészségünknek. Azonban vannak táplálékok, melyek kifejezetten jót vagy rosszat tesznek bizonyos szerveinknek, így a hasznosakat érdemes beiktatani, a károsakat pedig kiiktatni étrendünkből.

Mit kell tudni a prosztatagyulladásról?

Íme a prosztata egészségét leginkább támogató táplálékforrások, néhány csipet jó tanáccsal fűszerezve! Ezeket iktasd be étrendedbe — prosztatád meghálálja! Olajos magvak: Nagy táplálék prosztatagyulladásra tartalmaznak Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat, melyek amellett, hogy megvédik a szívet, táplálék prosztatagyulladásra hatásúak, csökkentik a rák kockázatát, így támogatják a prosztata egészséges működését.

Remek vas, cink és magnézium források. Fogyaszd a diót, mandulát, tökmagot, kesudiót, szezámmagot, pisztáciát, napraforgómagot önmagukban jó masszírozó prosztatagyulladásra, salátába keverve vagy egészséges desszertbe sütve!

Halak: Az Omega-3, az Omega-6, valamint a többszörösen telítetlen zsírsavak, melyekben bővelkednek a halak, prosztatagyulladás c-vitamin a prosztata betegségeinek megelőzéséhez, illetve gyógyulásához.

Mindemellett számos jótékony hatásuk ismeretes: csökkentik a vérnyomást és a szívinfarktus kockázatát, emelik a jó táplálék prosztatagyulladásra szintjét. Remek forrásuk a lazac, a szardínia, a hering, a pisztráng és a makréla. Bogyós gyümölcsök: Már napi egy marék bogyós gyümölcs pl. Fogyaszthatod önmagukban, de pl.

Ha savanyúnak találod, mindig természetes édesítővel édesíts pl. Paradicsom: A paradicsom likopint tartalmaz, mely egy igen erős antioxidáns. Bizonyítottan csökkenti a prosztatagyulladás és a prosztata megnagyobbodás táplálék prosztatagyulladásra, valamint a PSA prosztata specifikus antigén szintjét a vérben.

Brokkoli: A brokkoli magas C- és K-vitamin tartalma mellett még rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaz, így jogosan nevezik napjaink szuperélelmiszerének. Antibiotikus hatása vírus- és baktériumellenes, remek gyulladáscsökkentő, csökkenti az oxidatív stressz és a rossz koleszterin káros hatásait, valamint daganatellenes hatását kutatások igazolták. A brokkolit táplálék prosztatagyulladásra csak köretként fogyaszthatod, de krémlevesek, saláták és turmixok remek alapanyaga is lehet.

Melyek a táplálékallergia tünetei?

Avokádó: Remek vitamin és ásványi anyag forrás: bővelkedik A- B- C- E- és D vitaminokban, emellett kalciumot, magnéziumot és vasat is tartalmaz. Béta-szitoszterol tartalma elősegíti a vizelet megfelelő áramlását, gyulladáscsökkentő és immunerősítő. Segíti az optimális koleszterinszint megtartását, így megóvja a szervezetet a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásától is. Az avokádóból remek kence vagy mártogatós készíthető, de önmagában táplálék prosztatagyulladásra fogyasztható.

Tipp: olyan avokádót válassz a boltban, amely kívülről enyhén benyomható, így akár rögtön fogyasztható. Kaliforniai paprika: Remek C-vitamin forrás, erős antioxidáns, számos fitokemikáliát tartalmaz, ezért fontos része a gyulladásos prosztataproblémák elleni küzdelemnek. Kiváló kiegészítője lehet salátáknak, de sütve, főzve, töltve, vagy csupán önmagában is remek táplálék. Érdekesség: habár 4 féle színben is elérhető a boltok polcain, mindegyik ugyanaz a paprikafajta, csupán az érettségük más.

Prosztatavédő szupertápanyagok Kurkuma: Ez az aranysárga fűszer igazi csodanövény: számos férfi problémára jelenthet megoldást. A kurkumában található növényi vegyületek, antioxidánsok és gyulladáscsökkentő anyagok támogatják a szervezet természetes gyulladásellenes folyamatait, így pl.

milyen gyógyszereket szedjen a prosztatagyulladásra

Kutatások szerint a kurkumin a kurkuma hatóanyaga gátolja a tumornövekedést és elpusztítja a rákos sejteket, így megakadályozhatja a prosztatarák kialalkulását is. Spirulina: A spirulina alga gazdag természetes fehérjékben, vitaminokban, kalciumban, vasban, magnéziumban, klorofillben és antioxidánsokban. Többek között kiváló immunerősítő hatású, javítja a sejtanyagcserét, serkenti a vérképzést, támogatja a daganatok elleni védelmet, gátolja a prosztatagyulladás kialakulását és potenciazavarok esetén is segítséget nyújthat.

Táplálékkiegészítő formájában bio- és vitaminboltokban elérhető. Chia mag: Remek gyulladáscsökkentő és antioxidáns, mindemellett magas Omega-3 és Omega-6 zsírsavtartalommal rendelkezik, így jótékony hatású a prosztatabántalmak megelőzése és kezelése estén.

Paradicsom

Önmagában is fogyasztható, de megelőzően kevés vízbe áztatva, majd óra múlva friss gyümölcsöt hozzáadva ínycsiklandó pohárdesszert készíthető belőle. Fűrészpálma: Hatóanyagai közé tartoznak a zsírsavak, a növényi szterinek és a gyulladáscsökkentő flavonoidok, ezért hatékonyan támogatja az urológiai rendszert pl.

A szárított fűrészpálma bogyókat megvásárolhatjuk bioboltokban, de a fűrészpálma kapszula, tabletta, tinktúra, kivonat vagy akár tea formájában is elérhető. Természetes étrend-kiegészítő cseppek 7 jó tanács a prosztata egészségéért Az aktív nemi élet kedvező hatású a prosztata egészségének megőrzése érdekében, mert rendszeres kiürítése pozitív hatással van a szerv működésére.

Gyulladásos megbetegedés esetén azonban szüneteltetni kell az intim együttlétet, mert irritálhatja a prosztatát és késleltetheti a gyógyulást. Intim torna ma már a férfiak számára kidolgozott változatban is elérhető, mely az érintett szervek vérellátásának serkentése miatt jótékony hatású. Kerüld a szűk nadrág és alsónemű viselését! A megfelelő vérellátás és az esetleges táplálék prosztatagyulladásra elkerülése érdekében a férfinadrágoknak és alsóknak elegendő, kényelmes helyet kell biztosítaniuk az ágyéki szervek számára.

8 módja a prosztatagyulladás tüneteinek enyhítésére

Mozogj, sportolj rendszeresen! Az ülő életmód gátolja az táplálék prosztatagyulladásra medencei izmok és szervek megfelelő vérellátását. Hideg időben különös gondot kell fordítani az altest és a lábak melegen tartására, mert a meleg stimulálja a vérkeringést, ezzel javítva az érintett szervek, így a prosztata ellenálló képességét is. Ha lehet, kerüld a stresszt és a tartósan rossz lelkiállapotot. Kerüld a fűszeres és csípős ételeket, valamint a koffein- és alkoholfogyasztást!

Teszteld a prosztatádat otthoni gyorsteszttel,10 perc alatt! Tipp: Ne akarj mindent egyszerre megváltoztatni. Az újfajta, egészséges táplálékok és praktikák bevezetését, valamint a rossz szokások és egészségtelen ételek elhagyását apránként táplálék prosztatagyulladásra ki és be a mindennapjaidba, de mindig fókuszálj a célra és legyél következetes!

Így elszántságod és lelkesedésed is megmarad. Most már tudod, milyen táplálékokkal és praktikákkal tehetsz jót prosztatád egészsége érdekében.

mi nem krónikus prosztatagyulladással

Fordíts elegendő időt és energiát az egészséges táplálkozásra, a rendszeres testmozgásra és lelked ápolására, meglátod, meg lesz az eredménye! Figyelmeztetés A cikk kizárólag tájékoztatási célra szolgál, nem alkalmas betegségek diagnosztizálására, gyógyítására, megelőzésére és nem helyettesíti az orvosi szolgáltatásokat! A cikkben szereplő megállapítások nem vonatkoztathatóak a honlapon található termékekre.